Jeste li već čuli za superhranu?

Trenutno je taj pojam iznimno popularan i nalazi se po svim novinama i raznim portalima koji promoviraju zdrav način života. No što je zapravo superhrana? Zvuči moćno i obećavajuće no ipak tako moćan pojam treba uzeti s rezervom, jer ne postoji ništa na ovom svijetu što nam može tako lako poboljšati naš zdravstveni status ako je on narušen. Svakako da će nam izbor kvalitetnih i nutritivno bogatih namirnica utjecati na kvalitetu života i definitivno nam mogu pomoći u prevenciji nekih bolesti no za sve to je ipak potrebno nešto više nego konzumirati samo namirnice koje su prozvane superhranom.

Kvalitetna prehrana, aktivan život, pozitivne misli, redukcija stresa te izbacivanje loših navika isto treba uključiti u proces prema kvalitetnijem životu . No, vratimo se mi na superhranu. Dakle, što je ona (superhrana) i što čini našem organizmu? To su namirnice koje su bogate mineralima, vitaminima i fitonutrijentima – antioksidantima koji imaju veliku ulogu u sprječavanju raznih bolesti. I sve to je ‘utrpano’ u malenu sjemenku zvana chia! Tako mala a opet tako snažna. Opskrbljuje naš organizam proteinima, vitaminima A, B, D, E, mineralima – kalcij, kalij, bakar, željezo, mangan i cink, omega 3 masnim kiselinama te su odličan izvor vlakana.
Pomažu u regulaciji glukoze u krvi, pospješuje hidratizaciju organizma, održava razinu elektrolita u tijelu, pospješuje rad probave i čisti crijeva, reguliraju apetit te pripomažu zdravlju krvnih žila…
Njihova primjena je doista široka, prvenstveno zato što je neutralnog okusa pa ju možete kombinirati u slatkoj i u slanoj varijanti.

Vegani ju koriste kao zamjena za jaja, a odlična je i za zgušnjavanje juha, no bitno je naglasiti da bi se trebala dodati pred sam kraj kuhanja, jer termičkom obradom ipak gube svoja svojstva.Dnevna doza je 15-20g za odrasle dok je za djecu i adolescente 10g.

Meni najdraži način pripreme ove male čudesne sjemenke je chia puding! Koji je prefin i vrlo jednostavan za napraviti, a mašti nema kraja pa se možete igrati koliko vas volja.
Dan prije nego što ste odlučili za doručak napraviti puding, potrebno ih je natopiti u mlijeku. Ja ih topim u bademovom ili kokosovom mlijeku.
15g + 1,5dc mlijeka, promiješati i pustiti da odstoji. U slučaju da ste zaboravili staviti dan prije, možete ih ostaviti desetak minuta i dovoljno će biti želatinaste za puding. Za čokoladnu verziju dodate 10g sirovog kakaa.I to je baza. Onda slijedi najzabavniji dio – slaganje! U čašu ili zdjelicu slažete voće po želji- npr.- red banane, maline, borovnice, kupine, jabuke, kruške. (Možete i kombinirati) Pa opet, red pudinga, zatim opet voće, dodate šaku orašastih plodova po želji, žlicu kokosovih mrvica, žlicu meda ili kokosovog šećera i imate fantastičan obrok prepun zdravlja, vlakana, bjelančevina, minerala i vitamina koji je idealan za ljetne vrućine, jer je takoooo osvježavajuć i zasitan. Ako nemate volje za slaganje samo ubacite u puding vašu najdražu voćnu kombinaciju i uživajte. Nećete pogriješiti.

Moj puding je spreman i jedva čekam da navalim na njega! Dobar Vam tek!

by Martina Presečan