Poslije kisika, voda je na drugom mjestu po vitalnoj važnosti za organizam. Od svih tvari u našem tijelu, najviše ima vode koja je temeljna tvar i pokretač svih zbivanja u organizmu.

Voda čini 55 do 60 posto organizma odrasloga čovjeka, ovisno o mjestu življenja, indeksu tjelesne težine, starosti i spolu. Kod beba je postotak vode u organizmu još i veći i iznosi 75 posto, ali taj se postotak smanjuje na 65 posto do prve godine života.

Voda u ljudskom organizmu služi za bolji rad zglobova, podmazujući ih i omogućavajući im gipkost, regulira tjelesnu težinu i hrani mozak i leđnu moždinu. Ne sadrži je samo krv, nego i svi ostali organi u tijelu. Tako, primjerice, srce i mozak čini 3/vode, pluća 83%, a kosti su 31 posto vode.

Čovjek dnevno kroz znoj, mokrenje i fekalije izgubi do tri litre vode, koju treba nadoknaditi. Zbog toga je hidratacija izrazito važna. Ovisno o konstituciji, spolu i mjestu življenja, različita je i potreba za vodom. Tako se muškarcima preporučuje popiti između 2,5 i 3,7 litara vode dnevno, dok je za žene ta količina manja i iznosi od 2 do 2,7 litara.

Za još zanimljivih činjenica o vodi pogledajte priloženi video.

Voda = manje stresa

Pijte vodu tijekom stresnog dana kako biste smanjili simptome izazvane stresom, od glavobolje, napetih mišića, dekoncentracije… Stres utječe na sve osnovne tjelesne sisteme, a kada ste dehidrirani, svi se ti efekti uvećavaju. Voda neće isprati vaš stres, ali će vam svakako dati više energije, opustiti vašu napetost, usporiti disanje i smanjiti napregnutost vašeg srca.

voda 2

Jedno istraživanje iz 2010. godine provedeno na ljudima starosne dobi između 55 i 75 godina pokazalo je da oni koji piju vodu prije obroka, unesu u prosjeku 75 kalorija manje po obroku, što znači da, ako biste na taj način pili vodu dva puta dnevno tijekom cijele godine, mogli biste izgubiti čak šest kilograma.

Osnovne funkcije vode u tijelu:

– nosi nutrijente i otpadne produkte
– ispunjava stanični i međustanični prostor
– pomaže stvaranju makromolekula
– sudjeluje u kemijskim reakcijama
– služi kao otapalo mineralima, vitaminima i aminokiselinama
– djeluje kao štitnik između zglobova
– pomaže pri regulaciji tjelesne temperature

Jeste li znali?

Japanski znanstvenik dr. Masaru Emoto u svojim je fascinantnim istraživanjima u kojima je koristio tehniku naglog zamrzavanja, dokazao kako se izlaganjem vode različitim informacijama može mijenjati struktura njenih kristala. U svojim je pokusima na boce ili čaše vode zalijepio različite poruke (volim te, mrzim te…).

Pozitivna riječ rezultirala je formiranjem predivnih kristala, dok je negativna rezultirala raspadajućim kristalima.

Analize rezultata pokusa dr. Emota pokazuju kako je voda izuzetno rječita u interakciji sa svojom okolinom. Jedan od najljepših kristala oblikovale su riječi “ljubav i zahvalnost”. Euhidracija je stanje organizma s normalnom količinom ukupne tjelesne vode. Hipohidracija je stanje organizma s manjom količinom ukupne tjelesne tekućine od normalne, a posljedica je dehidracije kad dolazi do promjene omjera između stanične i vanstanične tekućine. Smanjena hidracija organizma otežava termoregulaciju, nepovoljno utječe na mnoge organske funkcije, otežava dugotrajno vježbanje, nepovoljno utječe na rezultate vježbanja ili natjecanja kao i na kognitivne funkcije.

Hiperhidracija je stanje organizma s povećanom količinom ukupne tjelesne vode. Najčešće dolazi uslijed nastojanja vježbača da spriječi dehidraciju. Takvo stanje organizma je dobro za postizanje rezultata i mogućnost vježbanja, ali nedostatak je što se veća količina vode izlučuje urinom što prilikom natjecanja ili vježbanja može biti nezgodno i neizvedivo. Ponekad se osjeća i težina u želucu što pogoršava mogućnost vježbanja.