O važnosti sezonskim namirnica sam već nešto pisala. Ljeto nas doista mazi svojim divnim plodovima koji, ne samo što su fini, već hrane naše tijelo i čine nam dobro. U jednom od prethodnih recepata pisala sam o tikvici. Budući da ovaj recept osim tikvice sadrži i mrkvu, danas ćemo pričati o istoj.

Prije nego bilo što kažem o tom savršenom povrću jednostavno vam moram reći kako je upravo mrkva moje najdraže povrće. Volim ju na sve načine. Sirovu, kuhanu, dinstanu, pečenu u rerni, na juhicu, na salatu, slanu i slatku!

U djetinjstvu sam često obolijevala od raznih probavnih bolesti i mrkva je bila jedino povrće koje sam uvijek mogla jesti. Tako da imamo jedan poseban odnos! Čista ljubav i sreća!
Osim sto je finog slatkastog okusa, nutrtivino je dosta jaka i ima zdravstvene koristi.
Svi znamo da je bogata beta karotenom, poznatim antioksidantom koji djeluje kao zaštita od slobodnih radikala, stimulira obrambene snage organizma i potreban je za stvaranje pigmenta melanina u koži te štiti kožu od opasnog UV zračenja .
Sadrži slijedeće vitamine: K, C ,E, vitamine B skupine ( B1,B2,B3,B6 ), folnu kiselinu te od minerala: fosfor, kalij, mangan.
Ona čuva naš kardiovaskularni sustav, poboljšava vid i smanjuje kratkovidnost, zaustavlja proljev i povraćanje, pomaže kod slabokrvnosti te čisti organizam.
Pa tko ju ne bi volio i klopao?
Idemo kuhati!

Potrebni sastojci

1 veća tikvica tanko narezana po dužinu
2 veće mrkve tanko narezana po dužini
200g mljevene junetine (juneći but)
glavica crvenog luka nasjeckan na manje kockice
2 režnja češnjaka
2 celer štapića narezan na manje komadiće ( ako ga nemate, može poslužiti i korijen )
4dcl umaka od rajčice ( ja koristim onaj meni najfiniji, a to je mamin od domaćih rajčica)
20g slanine (narezane na male i tanke komadiće)
sol
papar

POSTUPAK

Zgrijati wok ili malo dublju teflon tavu te u nju staviti slaninu. Smanjiti vatru i pustiti da pusti svoju masnoću. Zatim dodati nasjeckani luk i dinstati ga dok ne pozlatni. Dodati celer i češnjak i miješati dok ne omekane svi sastojci.
Dodati junetinu, sjediniti sa ostalim sastojcima pa dodati umak od rajčice.
Posoliti i popapriti po želji te kuhati dok se umak od rajčice ne reducira.
Kada je bolonjez gotov staviti ga sa strane da se malo odmori i ohladi.
U grill tavi (a možete i na pravom grillu) bez masnoće peći tikvice i mrkvu. Da bi dobili pravi efekt, morate tikvicu i mrkvu jako tanko narezati.
I sada ide onaj najzabavniji dio. Slaganje!
Na tanjur stavite punu jušnu žlicu bolonjeza, red tikvica, red mrkve pa opet bolonjez i tako dok ne potrošite namirnice. Ovo slaganje je dosta individualno.
Sami si kreirate slojeve .Kako vam odgovara!
Posipajte sezamom i uživajte!

Dobar tek!

by Martina Presečan