Koliko puta ste čuli da šećer nije dobar za vaš organizam i vaše cjelokupno zdravlje?
Toliko je dokaza,znanstvenih istraživanja, a velika većina još uvijek konzumira tu namirnicu na svakodnevnoj bazi.

Jedna od rijetkih stvari oko koje se konvencionalna i alternativna medicina slažu jest upravo to, da je šećer iznimno loša namirnica.

Naravno, ako ste zdravi, povremena konzumacija vam neće naškoditi, no i dalje treba biti oprezan jer ne zovu ga bez razloga tihim ubojicom zdravlja.
secer 2

secer 4
Ono najgore je to što on doista stvara ovisnost! Kako? Toliko snažno utječe na mozak, točnije na neurotransmiter dopamin koji je glavni i odgovorni za dobro raspoloženje i emocionalnu sreću.
Zbog njega smo sretni, uzbuđeni, energični pa i euforični.
Ali ne u slučaju sa rafiniranim šećerom, jer je taj osjećaj trenutan i brzo izblijedi.
Vrlo često posežemo za hranom bogatom šećerima, jer trenutno stvaraju osjećaj ugode, zadovoljstva i sreće i onda se stvori začarani krug iz kojeg je poprilično teško izaći, ali ne i nemoguće!

Ukoliko konzumirate određenu hranu iz dosade, a ne iz gladi, osjećate se tromo i umorno, trebaju vam sve veće i veće količine hrane, primjećujete promjene na zdravstvenom stanju, pogotovo na koži, samo su neki od znakova da ste ovisnik o šećeru.
secer 3

secer 5
Koje su još štetnosti za nas od šećera? U velikoj razini slabi imunološki sustav, uzrokuje hiperaktivnost, povećava rizik od oboljenja od raka (rak se hrani stanicama stresa i šećerom ),potiče astmu, promjene raspoloženja, mijenja cijeli metabolizam, uzrokuje dijabetes i debljanje i srčane bolesti te je izvor praznih kalorija i crpi nama iznimno bitne vitamine i minerale iz tijela…

Lista je još i duža, no vjerujem da je ovo sasvim dovoljno ne bi li vas probudilo i natjeralo da ovu namirnicu svedete na minimum.

Evo nekoliko savjeta koji su i meni pomogli kako bih izbacila šećer :
Za početak je bitno da znate da je doista svaki oblik šećera bolji nego obični, bijeli, konzumni rafinirani šećer.

Nakon toga ,izbacite sokove i počnite sa ispijanjem nezaslađenih čajeva i vodu.
Počnite čitati deklaracije! On se skriva pod raznim imenima, npr. – dekstroza tj. glukoza, maltoza ,kristalna fruktoza, invertirani šećer, sirovi šećer, sirup od ječmenog slada, fruktoza, melasa ,levuloza itd… te se skriva svuda i ima ga u toliko puno proizvoda za koje mislite da su zdravi ,stoga čitajte!

Za vrijeme ‘krize’ uvijek dobro dođe da si nađete neku zanimaciju, npr. kratka šetnja, kućne radinosti i slično, no ako Vas i dalje traži, pojedite neku voćku no nemojte pretjerivati. Tu ljudi najčešće i griješe. Voće jest zdravo, no treba biti umjeren s njim.
I naravno, ostavite si jedan dan u tjednu u kojem ćete uživati u svojoj najdražoj slastici.
Jer ključ svega je upravo u ravnoteži!
secer web
Mango, smokva, trešnja, grožđe i banana su voće koje imaju velik udio šećera, dok avokado, limun svo bobičasto voće ( maline, brusnice, kupine, jagode ) imaju mali udio šećera.

Nemojte čekati da Vam se odrazi na Vaše zdravlje i kvalitetu života.

Jedno je zdravlje i neprocjenjivo je!

by Martina Presečan